Školský vzdelávací program



pre 1. stupeň ZŠ – ISCED 1



pre 2. stupeň ZŠ –ISCED 2



Logo školy

Fotografia školy

Školský vzdelávací program

Pre 1. stupeň ZŠ a 2. stupeň základnej školy

Názov - motto : Úspešní žiaci, usmievaví učitelia, spokojní rodičia !



Vzdelávací program

Stupeň vzdelania ISCED 1

Dĺžka štúdia štyri roky

Stupeň vzdelania ISCED 2

Dĺžka štúdia 5-ročná



Vyučovací jazyk:slovenský

Študijná forma:denná

Druh školy:štátna



Predkladateľ: Mgr. Ľudmila Sedliaková

Názov školy : Základná škola

Adresa: 0količianska 404, 031 04 Liptovský Mikuláš

IČO: 037810430

Riaditeľ školy: Mgr. Ľudmila Sedliaková

Koordinátor pre tvorbu ŠVP: PaedDr. Eva Holková

Ďalšie kontakty : 0445520825, 0911496796, 0911713813



Zriaďovateľ:

Názov: Mesto Liptovský Mikuláš

Adresa: Štúrova ul. 1989/41, 031 42 Liptovský Mikuláš

Kontakty : 0445565360



Platnosť dokumentu do : 31. 8. 2015

Podpis riaditeľa



I. Všeobecná charakteristika školy




II. Charakteristika školského vzdelávacieho programu


Školský vzdelávací program nadviaže na štátny vzdelávací program a na profiláciu školy z predchádzajúceho obdobia v rámci Mesta Liptovský Mikuláš v konkurenčnom prostredí ostatných škôl. Vychádza tiež z priestorových a personálnych podmienok školy. Medzi silné stránky školy patrí:

   1. Spádová škola s dobrou dopravnou obslužnosťou, v peknom prostredí s bohatou flórou a udržiavaným areálom.

   2. Dobré podmienky na šport, dve telocvične, viacúčelový športový areál, moderné futbalové miniihrisko.

   3. Úspechy žiakov v športovej oblasti na základe práce žiakov vo futbalových triedach pod vedením kvalifikovaných trénerov, vytváranie podmienok pre prácu s futbalovými talentami nielen z mesta L. Mikuláš, ale z celého regiónu stredného a horného Liptova.

   4. Úspechy žiakov v ostatných športoch na základe pravidelnej záujmovej činnosti pod vedením učiteľov telesnej výchovy.

   5. Realizácia Integrovaného tematického vzdelávania v primárnom a nižšom sekundárnom vzdelávaní v I., II.,V. a VI. ročníku formou blokového vyučovania – projekt zo ŠF EÚ.

   6. Zapájanie sa učiteľov do ďalšieho vzdelávania učiteľov.

   7. Zapájanie sa školy do projektov a získavanie mimorozpočtových zdrojov.

   8. Úspechy žiakov v technických súťažiach, v dejepisnej, geografickej olympiáde, v olympiáde slovenského jazyka, ruského jazyka, vo výtvarných súťažiach, v recitačných súťažiach.

   9. Dobrá propagácia školy.

   10. Realizácia preventívnych programov.

   11. Dobré materiálno- technické vybavenie na využívanie IKT vo vyučovacom procese – 3 PC učebne, ďalšie odborné učebne, ktoré slúžia aj na realizáciu blokového vyučovania.

   12. Aktívna práca rodičovského združenia pri škole.

   13. Ponuka bohatej záujmovej činnosti v škole v mimo vyučovacom čase.

   14. Otvorená škola pre športové aktivity verejnosti, rekreačná telesná výchova, tréningový proces športových klubov, regenerácia pracovnej sily a zisk finančných prostriedkov z prenájmu telocvične.

Na uvedené pozitíva z predchádzajúceho obdobia nadviažeme aj v novom školskom vzdelávacom programe. Aj v nasledujúcom období sa chceme prezentovať ako škola, ktorá sa podieľa na výchove a vzdelávaní talentov v športovej oblasti – vo futbale, a preto rozširujúce hodiny využijeme na posilnenie telesnej výchovy na I.až IV. ročníku I. stupňa a na vyučovanie predmetu športová príprava zameraná na futbal po jednej triede každého ročníka II. stupňa ZŠ.
Ciele, ktoré sledujeme v tejto vzdelávacej oblasti sú:



Hlavným cieľom telesnej výchovy v primárnej edukácii je pozitívna stimulácia vývinu kultúrne gramotnej osobnosti prostredníctvom pohybu s akcentom na zdravotne orientovanú zdatnosť a radostné prežívanie pohybovej činnosti.

Veľa našich žiakov prichádza do školy z dedinského prostredia, a preto budeme posilňovať hodiny vo vzdelávacej oblasti Človek a svet práce vyučovaním predmetov technika a svet práce v 5 až 8. ročníku a technická výchova v 9. ročníku . Vzdelávanie v tejto oblasti smeruje k vytváraniu a rozvíjaniu kľúčových kompetencií žiakov tým, že vede žiakov k:


Ďalšími vzdelávacími oblasťami, v ktorých sa profiluje škola sú Príroda a spoločnosť, Človek a príroda , Matematika a práca s informáciami , kde sme rozšírili vyučovanie predmetu prírodoveda v 1. a 4. ročníku, matematika v 2. , 3. a 4.ročníku, biológia v 5. , 6. , 7. a 8. ročníku, matematika v 5., 7. a 9. ročníku a fyziku v 7. a 9. ročníku s cieľom, aby žiaci získali potrebné vedomosti a zručnosti, aby ich vedeli vždy správne použiť, aby si rozvíjali kľúčové spôsobilosti, aby boli komunikatívni, flexibilní, tvoriví, vedeli si vyhľadávať informácie, vedeli prezentovať svoju prácu. Vo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia sme v 1. až 4. ročníku s cieľom zlepšovať čitateľskú gramotnosť žiakov a rozvíjať komunikačné schopnosti rozšírili slovenský jazyk a literatúru. V 6. , 7. , 8. a 9. ročníku v tejto oblasti sme posilnili vyučovanie druhého cudzieho jazyka o jednu hodinu. V primárnom vzdelávaní sme do vzdelávacej oblasti Človek a hodnoty a do vyučovania predmetov etická výchova a náboženská výchova sme zaradili prierezovú tému Osobnostný a sociálny rozvoj. Cieľom je formovať u žiakov tvorivý životný štýl, vnútornú motiváciu, emocionálnu inteligenciu, sociálne cítenie, hodnotové orientácie a vychovávať žiakov v duchu humanistických princípov. V sekundárnom vzdelávaní v piatom, šiestom, siedmom, ôsmom a deviatom ročníku sme posilnili vo vzdelávacej oblasti Človek a spoločnosť predmety geografia a dejepis, aby sme vytvorili priestor aj na regionálnu výchovu. Vo vzdelávacej oblasti Umenie a kultúra v primárnom vzdelávaní v 1. , 2. a 3. ročníku sme rozšírili vyučovanie výtvarnej výchovy s dôrazom na pestovanie manuálnych zručností a v sekundárnom vzdelávaní budeme vyučovať prierezovú tému Mediálna výchova ako samostatný predmet s cieľom naučiť žiakov orientovať sa v médiách rôzneho druhu, viesť žiakov k výberu programov a vychovávať kultivovaného diváka. Vo ôsmom a v deviatom ročníku sme posilnili predmet Výchova umením. Vo vzdelávacej oblasti Zdravie a pohyb v 1. až 4. ročníku sme posilnili predmet telesná výchova a vzhľadom na rozvoj talentu u športovo nadaných žiakov na futbal sme v 5. - 9. ročníku vo futbalových triedach posilnili predmet športová príprava so zameraním na futbal.

1. Pedagogický princíp školy (vlastné ciele výchovy a vzdelávania)


1. Výchovno-vzdelávaciu činnosť smerovať k príprave žiakov na život, ktorý od nich vyžaduje, aby boli schopní kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy.

2. Pripraviť človeka rozhľadeného, vytrvalého, schopného kooperovať a pracovať v tíme, schopného seba motivácie k celoživotnému vzdelávaniu.

3. Dosiahnuť gramotnosť v oblasti IKT u všetkých žiakov našej školy pri ukončení povinnej školskej dochádzky.

4. Zabezpečiť kvalitnú prípravu žiakov v cudzích jazykoch so zreteľom na možnosti školy, so zameraním na komunikatívnosť a s ohľadom na schopnosti jednotlivých žiakov.

5. Formovať u žiakov tvorivý životný štýl, vnútornú motiváciu, emocionálnu inteligenciu, sociálne cítenie a hodnotové orientácie.

6. Vychovávať žiakov v duchu humanistických princípov.

7. V spolupráci s rodičmi žiakov vychovať pracovitých, zodpovedných, morálne vyspelých a slobodných ľudí.

8. Škola zabezpečí podmienky na vzdelávanie žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami tak, aby mali rovnocenný prístup vo vzdelávaní.


2. Zameranie školy a stupeň vzdelania

Stupeň vzdelania

ISCED 1



Profil absolventa

Absolvent 1.stupňa ZŠ





V škole sa snažíme vzdelávanie robiť tak, aby žiaci mali potrebné vedomosti a zručnosti, ale aby všetky svoje vedomosti, zručnosti, schopnosti dokázali aj správne využiť pri realizácii úloh.

Sme škola a ako vzdelávacia inštitúcia sa nevzdávame ani úlohy výchovy, preto chceme, aby náš absolvent bol aj usilovný, svedomitý, samostatný, čestný.


Stupeň vzdelania

ISCED 2



Profil absolventa

Absolvent 2.stupňa ZŠ


Absolvent našej školy by mal svojím vystupovaním robiť dobré meno škole, byť schopný vytvárať dobré medziľudské vzťahy, byť schopný hodnotiť svoju úlohu v škole, v rodine a v spoločnosti, byť schopný starať sa o svoje fyzické i psychické zdravie, vedieť uzatvárať kompromisy, byť schopný vyhľadávať, hodnotiť a využívať pri učení rôzne zdroje informácií, osvojiť si metódy štúdia a práce s informáciami, poznať metódy prírodných vied (hypotéza, experiment, analýza) a diskutovať o prírodovedných otázkach, mať schopnosť presadzovať ekologické prístupy pri riešení problémov, mať schopnosť vnímať dejiny vlastného národa vo vzájomnom prepojení s vedomosťami zo všeobecných dejín, dobre ovládať slovenský jazyk a sám sa starať o kultúru svojho písomného a ústneho vyjadrovania, ovládať dva svetové jazyky, mať schopnosť vnímať umenie, snažiť sa porozumieť mu a chrániť umelecké prejavy, byť si vedomý svojich kvalít, byť pripravený uplatniť sa v zamestnaní a byť zodpovedný za svoj život.


3. Pedagogické stratégie

V oblasti rozumovej výchovy je naším cieľom rozvíjať u žiakov tvorivé myslenie, samostatnosť, aktivitu, seba hodnotenie.

Osobnostný a sociálny rozvoj budeme realizovať stimuláciou skupín žiakov so slabšími vyučovacími výsledkami, podporou individuálnych schopností.

Pri prevencii drogových závislostí sa chceme zamerať aj na iné aktivity ako besedy, prednášky, video filmy. (Napriek tomu, že s tvrdými drogami sme sa nestretli, treba sústavne pôsobiť proti fajčeniu a alkoholickým nápojom cez koordinátora, rodičov a všetkých vyučujúcich, účelným využívaním voľného času i vlastným príkladom).

Chceme si všímať talent v jednotlivých oblastiach a rozvíjať ho do maximálnej možnej miery. Talent rozvíjať u žiakov formou práce v záujmových útvaroch školy a zapájaním žiakov do postupových súťaží a olympiád vyhlasovaných MŠ SR.

Viac budeme preferovať samostatnú prácu žiakov a ich cieľavedomé zvládanie učiva, ktoré budú žiaci prezentovať aj formou projektov a počítačových prezentácií.

Dôležitou úlohou je pre nás potreba orientácie na pozitívne hodnotenie žiakov, najmä slabo prospievajúcich, pre zvýšenie vnútornej motivácie.

Stratégia vyučovania určuje metódy a formy práce, ktorých premyslený výber, logické usporiadanie a kombinovanie je prostriedkom motivácie a usmernenia žiakov na vyučovaní a učení. Konkrétne formy a metódy vyučovania jednotlivých predmetov sú obsiahnuté v tematických výchovno-vzdelávacích plánoch predmetov a individuálnych prípravách vyučujúcich na vyučovacie hodiny. Osobitnou formou realizovanou v našej škole je integrácia obsahov predmetov spoločensko-vedných a prírodovedných predmetov v ISCED I v 1. a 2. ročníku a v ISCED II v 5. a 6. ročníku, ktoré sa vyučujú formou blokového vyučovania 1 x týždenne v poslednom týždni v mesiaci.
Pre skvalitnenie vyučovacieho procesu sme si stanovili zásady dobrého vyučovania, ktorými sa budeme riadiť pri príprave, vedení a hodnotení vyučovacích hodín.


4. Zabezpečenie výučby pre žiakov so špeciálnymi potrebami

Žiakmi so špeciálnymi potrebami sú žiaci:



a) Žiaci so zdravotným znevýhodnením:

V našej škole sa vzdelávajú žiaci s telesným postihnutím , mentálnym postihnutím, vývinovými poruchami učenia , s narušenou komunikačnou schopnosťou, s poruchou pozornosti a aktivity a s poruchami správania. Začlenení žiaci so zdravotným znevýhodnením v bežných triedach na základe informovaného súhlasu zákonného zástupcu postupujú podľa individuálneho vzdelávacieho programu. Pri vzdelávaní týchto žiakov sa využíva:


b) Práca so žiakmi zo znevýhodneného sociálneho prostredia

c) Práca so žiakmi s nadaním

5. Začlenenie prierezových tém

Osobnostný a sociálny rozvoj - prierezová téma sa bude vyučovať v predmetoch EV, náboženská výchova a občianska náuka.

Environmentálna výchova sa bude vyučovať v prírodovede, vlastivede, pracovnom vyučovaní, v technickej výchove, biológii, občianskej výchove, chémii, geografii a v etickej výchove.

Mediálna výchova – v piatom ročníku sa bude učiť ako samostatný predmet

Multikultúrna výchova - sa bude učiť ako prierezová téma v materinskom jazyku, v predmetoch vzdelávacej oblasti Umenia a kultúra, v geografii a v biológii, v primárnom vzdelávaní vo vlastivede a prírodovede. Bude súčasťou vyučovania cudzích jazykov v škole.

Dopravná výchova – výchova v bezpečnosti v cestnej premávke – bude sa učiť na ročníkoch 1. – 4. formou kurzu v mesiacoch september a október za spolupráce s Autoškolu Grešo & Grešová. V ostatných ročníkoch je súčasťou vyučovania techniky.

Ochrana života a zdravia- sa bude vyučovať formou kurzu a praktických cvičení v mesiacoch október a jún a v priebehu roka v predmetoch prírodoveda, biológia a etická výchova.

Tvorba projektu a prezentačné zručnosti – prierezová téma, ktorá sa bude realizovať v každom predmete okrem telesnej a športovej výchovy. Na konci školského roka bude verejná prezentácia najúspešnejších prác počas Dňa otvorených dverí pre rodičov a verejnosť.

Finančná gramotnosť – prierezová téma sa bude realizovať vo všetkých predmetoch, no dôraz sa bude dávať na ňu v matematike, informatike a občianskej náuke.

Regionálna výchova a tradičná ľudová kultúra – prierezová téma sa bude realizovať v predmetoch výtvarná, hudobná, literárna a etická výchova, pracovné vyučovanie ale ja dejepis, prírodoveda, vlastiveda a geografia. Záujmovej činnosti na túto výchovu bude zameraný záujmový útvar Liptáčik a turistický záujmový útvar.



III. Vnútorný systém kontroly a hodnotenia


Vnútorný systém hodnotenia kvality zameriame na 3 oblasti:



1. Hodnotenie žiakov :




(1) Hodnotenie žiaka sa v rámci vzdelávania podľa školského zákona vykonáva podľa úrovne dosiahnutých výsledkov



(2) Predmety, ktoré sa neklasifikujú, sú určené v školskom vzdelávacom programe.

(3) Prospech žiaka v jednotlivých vyučovacích predmetoch nultého ročníka,
prípravného ročníka a prvého až štvrtého ročníka základnej školy sa môže hodnotiť slovne týmito stupňami:



(4) Pri hodnotení a klasifikácii žiaka s vývinovými poruchami alebo žiaka so zdravotným postihnutím sa zohľadňuje jeho porucha alebo postihnutie.

(5) Prospech žiaka v jednotlivých vyučovacích predmetoch sa klasifikuje týmito stupňami:



(6) Správanie žiaka sa klasifikuje týmito stupňami:


(7) Celkové hodnotenie žiaka nultého ročníka, prípravného ročníka a prvého ročníka základnej školy sa na konci prvého a druhého polroka na vysvedčení vyjadruje takto:



(8) Celkové hodnotenie žiaka druhého až deviateho ročníka základnej školy a žiaka strednej školy, ktorý bol hodnotený podľa odseku 1 písm. b), sa na konci prvého a druhého polroka vyjadruje na vysvedčení takto:



(9) Celkové hodnotenie žiaka na konci prvého a druhého polroku vyjadruje výsledky jeho klasifikácie v povinných vyučovacích predmetoch, ktoré sa klasifikujú, a klasifikáciu jeho správania; nezahŕňa klasifikáciu v nepovinných vyučovacích predmetoch.

(10) Žiak hodnotený slovne prospel s vyznamenaním, ak ani v jednom povinnom vyučovacom predmete nedosiahol horšie hodnotenie ako "dosiahol dobré výsledky" a jeho správanie je hodnotené ako "veľmi dobré".

(11) Žiak prospel s vyznamenaním, ak ani v jednom povinnom vyučovacom predmete nemá stupeň prospechu horší ako chválitebný, priemerný stupeň prospechu z povinných vyučovacích predmetov nemá horší ako 1,5 a jeho správanie je hodnotené ako "veľmi dobré".

(12) Žiak hodnotený slovne prospel veľmi dobre, ak ani v jednom povinnom vyučovacom predmete nedosiahol horšie hodnotenie ako "dosiahol uspokojivé výsledky" a jeho správanie je hodnotené ako "veľmi dobré".

(13) Žiak prospel veľmi dobre, ak ani v jednom povinnom vyučovacom predmete nemá stupeň prospechu horší ako dobrý, priemerný stupeň prospechu z povinných vyučovacích predmetov nemá horší ako 2, 0 a jeho správanie je hodnotené ako "veľmi dobré".

(14) Žiak hodnotený slovne prospel, ak ani v jednom povinnom vyučovacom predmete nebol hodnotený ako "dosiahol neuspokojivé výsledky".

(15) Žiak prospel, ak nemá stupeň prospechu nedostatočný ani v jednom povinnom vyučovacom predmete.

(16) Žiak hodnotený slovne neprospel, ak z niektorého povinného vyučovacieho predmetu aj po opravnej skúške bol hodnotený ako "dosiahol neuspokojivé výsledky".

(17) Žiak neprospel, ak má z niektorého povinného vyučovacieho predmetu aj po opravnej skúške stupeň prospechu nedostatočný.

(18) Žiak, ktorý bol na konci druhého polroka hodnotený stupňom prospechu nedostatočný alebo dosiahol neuspokojivé výsledky z viac ako dvoch povinných vyučovacích predmetov, opakuje ročník počas plnenia povinnej školskej dochádzky; v strednej škole môže opakovať ročník na základe rozhodnutia vydaného riaditeľom školy.

(19) Ročník opakuje aj žiak, ktorého nebolo možné klasifikovať ani v náhradnom termíne zo závažných objektívnych dôvodov, najmä zdravotných, dlhodobého pobytu v zahraničí.

(20) Žiakovi, ktorý je v niektorom vyučovacom predmete podľa školského vzdelávacieho programu neklasifikovaný, sa na vysvedčení a v katalógovom liste uvádza namiesto klasifikačného stupňa slovo:




Klasifikácia v náhradnom termíne



(1) Ak nemožno žiaka vyskúšať a klasifikovať v riadnom termíne v prvom polroku, žiak sa za prvý polrok neklasifikuje; riaditeľ školy určí na jeho vyskúšanie a klasifikovanie náhradný termín, a to spravidla tak, aby sa klasifikácia mohla uskutočniť najneskôr do dvoch mesiacov po skončení prvého polroka.

(2) Ak nemožno žiaka vyskúšať a klasifikovať v riadnom termíne v druhom polroku, žiak je skúšaný aj klasifikovaný za toto obdobie spravidla v poslednom týždni augusta a v dňoch určených riaditeľom školy.

(3) Žiak, ktorý má na konci druhého polroka prospech nedostatočný najviac z dvoch povinných vyučovacích predmetov alebo dosiahol neuspokojivé výsledky v slovnom hodnotení, môže na základe rozhodnutia riaditeľa školy vykonať z týchto predmetov opravnú skúšku.

(4) Opravnú skúšku môže vykonať aj žiak, ktorého prospech na konci prvého polroka je nedostatočný najviac z dvoch povinných vyučovacích predmetov, ktoré sa vyučujú len v prvom polroku.

(5) Termín opravných skúšok určí riaditeľ školy tak, aby sa opravné skúšky



(6) Žiak, ktorý bez závažných dôvodov nepríde na opravnú skúšku, sa klasifikuje z vyučovacieho predmetu, z ktorého mal vykonať opravnú skúšku, stupňom prospechu nedostatočný.

Komisionálne skúšky v základných a stredných školách



(1) Žiak sa klasifikuje podľa výsledkov komisionálnej skúšky



(2) Komisia pre komisionálne skúšky má najmenej troch členov. Komisia sa skladá z predsedu, ktorým je spravidla riaditeľ školy alebo ním poverený učiteľ alebo majster odbornej výchovy, skúšajúceho učiteľa, ktorým je spravidla učiteľ alebo majster odbornej výchovy vyučujúci žiaka príslušný vyučovací predmet, a prísediaceho, ktorý spĺňa kvalifikačné predpoklady pre príslušný alebo príbuzný vyučovací predmet. Výsledok komisionálnej skúšky vyhlási predseda komisie verejne v deň konania skúšky. Výsledok každej komisionálnej skúšky je pre klasifikáciu žiaka konečný.

(3) Ak žiak alebo zákonný zástupca žiaka má pochybnosti o správnosti klasifikácie na konci prvého a druhého polroka, môže do troch pracovných dní odo dňa vydania vysvedčenia požiadať riaditeľa školy o vykonanie komisionálnej skúšky; ak je vyučujúcim riaditeľ školy, o preskúšanie žiaka možno požiadať príslušný orgán miestnej štátnej správy v školstve. Preskúšať žiaka nemožno, ak bol v klasifikačnom období z tohto vyučovacieho predmetu hodnotený na základe komisionálnej skúšky.

(4) O možnosti vykonať komisionálnu skúšku podľa odseku 1 rozhodne riaditeľ školy. Riaditeľ školy môže povoliť prítomnosť zákonného zástupcu žiaka na jeho komisionálnom preskúšaní.


Vnútorné kritériá klasifikácie predmetov a správania žiakov školy

KLASIFIKÁCIA VÝCHOVNÝCH A INÝCH PREDMETOV

Ročník, predmet Druh klasifikácie
I. ročník Slovné hodnotenie

II.-IV.ročník SJL, MAT, VLA, PDA, PVC, výchovné predmety -
klasifikácia,
ETV, NBK, NBE- neklasifikované

Telesná a športová výchova v V. - IX.ročníku
Športová príprava V.- VII. ročník
Športové hry v IX. ročníku

Klasifikácia
Slovné hodnotenie
Hudobná výchova V.-VII. ročník

Klasifikácia

Výtvarná výchova V.- VII. ročník
Klasifikácia

Výchova umením VIII.-IX. ročník
Klasifikácia

Technika, Svet práce

V.-VIII. ročník



Klasifikácia

Občianska náuka/ výchova

V.- VII. a IX. ročník

Klasifikácia
Etická výchova V.-VIII. ročník

Neklasifikovaná

Náboženská výchova

V.-VIII. ročník

Neklasifikovaná
Mediálna výchova V. ročník

Klasifikácia
Informatika V.-IX. ročník

Klasifikácia
Cvičenia z matematiky

Klasifikácia
Cvičenia zo slovenského jazyka a literatúry

Klasifikácia


KLASIFIKÁCIA SPRÁVANIA


Kategorizácia poznámok:

  Neospravedlnené hodiny Poznámky
Napomenutie triednym učiteľom 1 3 - 6
Pokarhanie triednym učiteľom 2 - 3 7 - 13
Pokarhanie riaditeľom školy 4 – 6 14 - 20
Známka II. stupňa 7 - 12 21 - 25
Známka III. stupňa 13 – 30 26 - 30
Známka IV. stupňa viac ako 31 viac ako 31


Poznámky nesmú byť negované pochvalami alebo zberovou činnosťou !

Ospravedlnenie od rodiča upravuje vnútorný poriadok školy.

Pri výrazne zhoršenom správaní sa žiaka a narúšaní vyučovacieho procesu celej triedy /skupiny/, dočasne po konzultácii so zákonnými zástupcami žiaka a po prerokovaní v pedagogickej rade, sa ako výchovné opatrenie bude realizovať preradenie žiaka do inej triedy / skupiny / !

2. Hodnotenie pedagogických zamestnancov


Hodnotenie pedagogických zamestnancov vychádza zo zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a je upravené v § 52 tohto zákona. Podkladom pre písomné hodnotenie práce zamestnanca 1 x ročne sú:

3. Hodnotenie školy


Monitorujeme pravidelne:
Kritériom pre nás je:
Nástroje na zisťovanie úrovne stavu školy sú:
IV. Školský učebný plán


ISCED I






Vzdelávacia oblasť Predmety 1. ročník
ŠVP/ŠkVP
2. ročník
ŠVP/ŠkVP
3. ročník
ŠVP/ŠkVP
4. ročník
ŠVP/ŠkVP
Spolu
Jazyk a
komunikácia
Slovenský jazyk a literatúra
8/1 6/2 6/1 6/2 26/6
Anglický jazyk
0 0 3 3 6
Príroda a spoločnosť
Prírodoveda
1
1
1 1/0,5 2/2,5
Vlastiveda
0 1 1 1/0,5 3/0,5
Matematika a
práca
s informáciami
Matematika 4/1 4/1 3/2 3/1 14/5
Informatika
výchova
0 1 1 1 3
Človek a
hodnoty
Etická výchova /
náboženská
výchova
1 1 1 1 4
Človek a
svet práce
Pracovné vyučovanie 0 0 0 1 1
Umenie a
kultúra
Výtvarná výchova

1/1 1/1 1/1 1 4/3
Hudobná výchova

1 1 1 1 4
Zdravie a pohyb Telesná výchova 2/1 2/1 2/1 2/1 8/4
Spolu ŠVP/ŠkVP 17/5 17/6 20/5 21/5 75/21